סערת מוסדות החינוך החרדים: "משרד החינוך ממרר את חיינו" • האזינו

    אסתי פלד No Comments on סערת מוסדות החינוך החרדים: "משרד החינוך ממרר את חיינו" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' חשף מגיש המהדורה אבי מימרן טענות חמורות של מנהלי מוסדות חרדים, בתי ספר, תלמודי תורה ומוסדות של החינוך המיוחד, מוסדות פטור ומוסדות המוגדרים כמוכרים ושאינם רשמיים – כנגד גורמים במשרד החינוך, לטענתם מוסדותיהם "לא מתוקצבים לפי האחוזים והכללים שמפיץ משרד החינוך".

    מנהלי המוסדות טענו ב'קול חי' כי "בתי ספר המוגדרים כ'מוכרים שאינם רשמיים' מגיעים ל-50 אחוז תקצוב במקום 75 אחוז, כמו"כ ילדי מוסדות ה'פטור' ורוב תלמודי התורה מתוקצבים בכ 12 אחוז בשונה מילדי החינוך הכללי שמתוקצבים ב 55 אחוז.

    עוד טענו מנהלי המוסדות הערב ב'קול חי' כי "מנגד, הדרישות לשכר העובדים הם כמו בחינוך הכללי ללא שום מקור תקציבי", לדבריהם, "הבירוקרטיה שוחקת אותנו – ואגף החשבות מתנהג אלינו כאל גנבים וחשודים, כמו"כ  הביקורות וכללי העבודה שלהם נטולי היגיון והם מתנהגים לאחרונה באכזריות ובחוסר אנושיות".

    טענות נוספות השמיעו מנהלי המוסדות החרדיים כנגד משרד החינוך, "לאחרונה התברר שחלק מדרישות אגף החשבות גם לא חוקיות, כמו"כ דרישות המשרד לרישיון לא הגיוניות וכמות הניירת והאישורים  – (הכוללים: אישורי בטיחות, בריאות, מהנדסים ורישוי תכנון ובניה, רשות שימוש נוהל תקצוב ועוד) – שנדרש מנהל מוסד להגיש ולהמציא כמעט בלתי ניתנת להשגה ועלות המצאתם יכולה להגיע למאות אלפי שקלים בשנה", תקפו את משרד החינוך.

    עוד קובלים המנהלים שהם נדרשים לעבור לעיתים כמה ביקורות בו זמנית – מה שמצריך שעות של עבודה של צוות שלם שעסוק רק בהמצאת מסמכים וכו'.

    יצויין כי החכי"ם החרדיים טוענים כי הם מטפלים רבות בעניין זה וכי הם כואבים את כאב המצב הקיים שחלילה יביא לקריסת המוסדות או יטיל נטל כבד על ההורים.

    כאן אנחנו שואלים, אם לעת הזו הגענו למלכות, עת בה החרדים בקואליציה ובמשרד החינוך מכהן בסגנות ח"כ מאיר פרוש, מה שווה הקואליציה וההסכים הקואליציונים עם המפלגות החרדיות – אם ההתייחסות בפועל של משרדי הממשלה למוסדות החרדים – מתבצעת באופן מחפיר ביותר.

    בשיחה עם מקורבי סגן שר החינוך מאיר פרוש – הם אורמים ל'קול חי' כי "הנושא מוכר וידוע, וכך גם נכתב וסוכם בהסכם הקאוליציוני על וועדה שתקום תוך שלושה חודשים מאז הקמת הממשלה שתעסוק בנושאים אלה".

    "השר וסגנו נכנסו לפני כשלושה שבועות למשרד, וכבר עובדים על שורה ארוכה של גזירות שהכניס השר פירון. בימים אלה עובדים באיטנסיביות גם על הקמת הוועדה שתטפל בכל נושא הבירוקרטיה", אמרו מקורבי סגן שר החינוך ל'קול חי'.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות